Deze website gebruikt cookies voor Google Analytics.

Vanwege de privacywetgeving kunt u deze website niet gebruiken zonder het gebruik van deze cookies te accepteren.

Bekijk het privacybeleid

Door te accepteren geeft u toestemming voor tracking cookies van Google Analytics. U kunt deze toestemming ongedaan maken door de cookies in uw browser te wissen.

โ›ฝ Lees over de waterstoffraude van de auto-industrie Dreigend gevaar voor de gezondheid : Alleen water als bijproduct is een leugen

Second Ride - Elektrificatie werkplaats voor klassieke bromfietsen uit ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช Duitsland

๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช door

Een groep studenten uit Berlijn heeft een ombouwset ontwikkeld waarmee oude klassieke bromfietsen, zoals de populaire Simson tweetakt bromfietsen, kunnen worden omgebouwd tot elektrische voertuigen.

De slogan van het bedrijf is Verminderen, hergebruiken, recyclen .

Second Ride GmbH
Managing Directors Carlo Schmid and Sebastian Marten
HerrfurthstraรŸe 30
12049 Berlijn
Duitsland
E-mail: info@second-ride.de

Omzettingsverzoeken kunnen worden ingediend via de website https://second-ride.de/


tu-berlin-logo-long-red.png

Het bedrijf is in 2020 opgericht als projectwerkplaats aan de TU Berlijn . Het is gemaakt, onderwezen en geregisseerd door studenten. De volgende stap was de spin-off "Second Ride" om hun hoogwaardige en geavanceerde ombouwset voor klassieke bromfietsen te verkopen.

fc01c3e4-3449-4b5d-b1e7-b6e1a0aaa249_w1600_r1.7125827814569536_fpx55.46_fpy44.97.jpg

frontal-nah-plus-moped-web.png

csm_PW_2HandMobilitaet_210111_21fa61be1a.jpg

Universitaire projectinformatie: https://www.tu.berlin/lehren/projektwerkstatt-second-hand-mobilitaet

In 2021 won het bedrijf de CESAER Best Idea 2021 award.


Omzettingsverzoeken kunnen worden ingediend via de website https://second-ride.de/

Bestel online. Internationale verzending naar elk land.

Een custom bike laten maken? Deel foto's op dit forum!


Tip: het bedrijf is op zoek naar investeerders om een โ€‹โ€‹ombouwpakket voor auto's te bouwen!

De meest milieuvriendelijke auto is de herbouwde auto, niet de nieuw gebouwde. Het is duidelijk dat de productie van een ombouwset beduidend minder uitstoot veroorzaakt dan de bouw van een volledig nieuwe elektrische auto, volgens onze berekeningen slechts ongeveer de helft. In plaats van alle bijna 50 miljoen personenauto's met verbrandingsmotoren die op de Duitse wegen rijden, allemaal te slopen, zouden we ze beter kunnen ombouwen.

(2021) E-motoren: Studenten willen bromfietsen elektrificeren Van olie naar E in 30 minuten. Bron: Spiegel.de


โ›ฝ Lees over de waterstoffraude van de auto-industrie Dreigend gevaar voor de gezondheid : Alleen water als bijproduct is een leugen