Deze website gebruikt cookies voor Google Analytics.

Vanwege de privacywetgeving kunt u deze website niet gebruiken zonder het gebruik van deze cookies te accepteren.

Bekijk het privacybeleid

Door te accepteren geeft u toestemming voor tracking cookies van Google Analytics. U kunt deze toestemming ongedaan maken door de cookies in uw browser te wissen.

โ›ฝ Lees over de waterstoffraude van de auto-industrie Dreigend gevaar voor de gezondheid : Alleen water als bijproduct is een leugen

Elektrificatie van Afrika: een stille revolutie

door

Er vindt een stille elektrificatierevolutie plaats op het Afrikaanse continent.

Dr. Remeredzai Joseph Kuhudzai , oprichter van Electric Drive Africa (EDA) , een pan-Afrikaans platform dat de adoptie van elektrische voertuigen op het hele continent promoot, schrijft op de blog Clean Technica :

Er lijkt een stille revolutie gaande te zijn in veel Afrikaanse landen die ik onlangs heb bezocht. Ik denk dat over ongeveer vijf jaar het aantal elektrische voertuigen, variรซrend van tweewielers tot driewielers en de grotere voertuigen in Afrika, veel mensen zal verrassen.

(2023) Er vindt een stille revolutie plaats in Afrika Het Afrikaanse continent herbergt meer dan 50 landen en ruim 1,3 miljard mensen. Er gebeuren veel spannende dingen op het continent. Bron: cleantechnica.com

www.electricdriveafrica.biz

Het gebruik van elektrische scooters en motorfietsen neemt toe in Afrika en markeert een stille revolutie in de transportsector van het continent. Deze transitie wordt aangedreven door verschillende factoren, waaronder de noodzaak om de vervuiling terug te dringen en de lagere bedrijfskosten van elektrische tweewielers in vergelijking met hun tegenhangers op benzine.

In veel steden ten zuiden van de Sahara worden elektrische tweewielers steeds populairder, vooral onder motortaxichauffeurs. Het grote aantal motortaxichauffeurs in steden als Cotonou, Benin en Harare, Zimbabwe, heeft geleid tot een groeiende vraag naar elektrische tweewielers. Deze bestuurders voelen zich aangetrokken tot de lagere onderhoudskosten en de milieuvoordelen van elektrische voertuigen.

Verschillende startups en bedrijven leiden de elektrische tweewielerrevolutie in Afrika. Spiro , voorheen bekend als M-Auto, een startup gevestigd in Benin, streeft er bijvoorbeeld naar om brandstofverslindende motorfietsen en scooters van de weg te bannen door ze in te ruilen voor elektrische tweewielers. Het bedrijf breidt zijn activiteiten uit naar landen als Kenia en Oeganda, met plannen om een โ€‹โ€‹grote vloot elektrische voertuigen in te zetten. Daarnaast spelen lokale ondernemers en bedrijven een sleutelrol bij het bevorderen van de adoptie van elektrische tweewielers. Een Nigeriaans bedrijf genaamd Savenhart Technology (Siltech) assembleert bijvoorbeeld elektrische tweewielers en driewielers met behulp van batterijen en motoren geรฏmporteerd uit Aziรซ en Europa. Het bedrijf werkt ook samen met startups om elektrische scooters in te zetten als onderdeel van hun abonnementsplatforms voor motortaxiโ€™s en bezorgers.

Een andere belangrijke speler is de Zweeds-Keniaanse startup Roam (voorheen Opibus), die oude voertuigen ombouwt zodat ze op elektrische motoren kunnen rijden en de grootste assemblagefabriek voor elektrische motorfietsen in Oost-Afrika heeft geopend. Ampersand is een andere opmerkelijke startup met een vloot van ongeveer 1.000 fietsen en een klein netwerk van batterijwisselstations in Kenia en Rwanda. Bovendien Shift EV in Egypte, BasiGo in Kenia en One Electric ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡ณ India , dat een joint venture heeft opgezet met een Keniaanse autofabrikant, ook bij aan de elektrische tweewielerrevolutie in Afrika.


Hulp uit ๐Ÿ‡ธ๐Ÿ‡ชZweden

Kalk AP liefdadigheidsbundel

Het Zweedse elektrische bromfietsmerk CAKE heeft een anti-stroperij-editie van zijn elektrische crossmotor gelanceerd als onderdeel van een liefdadigheidsproject dat een van die elektrische motorfietsen, inclusief een laadstation op zonne-energie, schenkt aan de Zuid-Afrikaanse Wildlife College in ๐Ÿ‡ฟ๐Ÿ‡ฆ Zuid Afrika.

Kalk AP liefdadigheidsbundel

In februari 2023 maakte een Zweedse vrouw genaamd Sinje Gottwald de eerste rit zonder hulp over het Afrikaanse continent op een elektrische motorfiets, de CAKE Anti-Poaching-editie .

(2023) CAKE's Sinje Gottwald voltooit de eerste oversteek van het Afrikaanse continent zonder hulp op een elektrische motorfiets CAKE B2B Account Manager Sinje Gottwald heeft een opmerkelijke mijlpaal bereikt in het rijden van de langste afstand ooit op een elektrische motorfiets, na het voltooien van haar 124-daagse reis langs de westkust van Afrika op de CAKE Kalk AP. Bron: ridecake.com

In 2021-2022 begonnen Thomas Jakel , een serieel en sociaal ondernemer en coach uit ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช Duitsland, en zijn partner Dulcie Mativo , mede-oprichter van het project AfricaX.org , aan een episch avontuur waarbij ze over land door het Afrikaanse continent reisden een elektrische motorfiets, om meer dan 100 ondernemers, innovators en changemakers in Afrika te interviewen.

Het echtpaar publiceerde een boek met de titel AfricaX - Plugged In , waarin de uitdagingen waarmee ze werden geconfronteerd en de mensen die ze onderweg ontmoetten worden beschreven.

De volgende documentaire van Deutsche Welle neemt je mee op een reis van Berlijn naar Marokko, via Mauritaniรซ, Senegal, Gambia, Guinee-Bissau, Guinee, Sierra Leone, Liberia, Ivoorkust, Ghana, Togo, Benin en Nigeria, Kameroen , Gabon, Congo en de DRC, Angola en Namibiรซ tot Zuid-Afrika.



โ›ฝ Lees over de waterstoffraude van de auto-industrie Dreigend gevaar voor de gezondheid : Alleen water als bijproduct is een leugen